tisdag 11 november 2008

Ett oförglömligt ögonblick...

Allra första layouten till Litens egna album, eller egentligen andra layouten för albumet inleds med layouten "Mirakel" och liten Mini som vi då kallade honom låg inne i magen.
Denna layouten består av en 30*30 centimeter stor förstoring av favoritfotot från allra första kvällen med vår lilla prins, han är blott omkring 5 timmar gammal på fotot, och jag har endast dekorerat fotot med hans födelsedatum.
Förstoringen kompletteras med en layout där texten har fått komma i fokus, det här är berättelsen om hur han kom till världen. Texten har jag illustrerat med de allra första fotona på Liten, foton som vi inte skulle ha om det inte vore för en fantastisk narkosläkare som inte bara bedövade mamman utan även agerade fotograf. För oss är de världens vackraste foton, men eftersom det var blod, gröna operationsdukar, sprutor och annat hemskt gjorde jag om dem till svartvitt. En layout som får glädjetårarna att svämma över!

5 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

kanonfina! har ju gått igenom samma sak alldeles nyligen så denna talar verkligen till mig! Kramen!

Anonym sa...

Mycket vacker! Jag är förtjust i text och det har du ju rikligt av här. Sparsam och snygg!!

Anonym sa...

Oj vilket jätte jobb för din LO . den är super fin gjord med av tryck på fötterna och allt !!Jätte fin!

Anonym sa...

Så underbart!! Jag älskar all den där texten och fotona är bedårande!

Emma sa...

Så fint! Perfekt med en LO, som "bara" är ett foto, och sen den andra med berättelsen. Helt fantastiskt, vilket vackert minne.