torsdag 7 augusti 2008

Massa onödigt vetande...

1. Hur gammal är du om fem år? 31.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min sötis Dario.
3. Hur lång är du? 1,72.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Big Mommas hus.
5. Vem ringde du senast? Bästa kompisen Charlie.
6. Vem ringde dig senast? Shahin.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Han har det verkligen bra. Han har tur som har dig som mamma och jag har tur som har dig som tjej. Puss. (Svar på ett mms jag skickade till min älskling med foto på sonen som sov gott i nya bärsjalen.)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? 30 juli.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå/grön.
12. När vaknade du i dag? 05.30 pep lillkillen och ville ha frukost.
13. Vilken är din favoritjulsång? Jag älskar massor med julsånger, men den första jag kommer att tänka på är den där roliga "Mer jul". Tusen stjärnor som tindrar, glitter så långt jag ser, av juleljus som glimmar, vill jag ha meeer...
14. Vilken är din favoritplats? Särö.
15. Vilken plats föredrar du minst? Soprummet, usch vad det stinker.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I vårt underbara hus med min underbara make och våra lika goa ungar i närheten.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Eld, mörker, vatten, spindlar, jag var rädd för det mesta.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Min lilla unge, han är bara för söt.
19. Hur stor är din säng? 180x200.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En stationär och två bärbara datorer har vi i vårt hem.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Har alltid nattlinne på.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2 stycken.
23. Hur många landskap har du bott i? 2 stycken.
24. Vilka städer har du bott i? Falkenberg, St. Louis i Missouri USA, Minneapolis-St.Paul i Minnesota USA, Varberg och Göteborg.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor.
26. Är du social? Nej, ganska blyg och tillbakadragen.
27. Vilken är din favoritglass? Texas Pecan och Regnbåge från Cartedor.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Glass.
29. Tycker du om kinamat? Det är gott, men vi äter hellre Thai-mat.
30. Tycker du om kaffe? Nej.
31. Vad dricker du till frukost? Juice eller mjölk.
32. Sover du på någon särskild sida? Vänster.
33. Kan du spela poker? Ja.
34. Tycker du om att mysa/kela? Jag är ju själva gosdrottningen, det är det absolut bästa jag vet.
35. Är du en beroendemänniska? Nej, inte särskilt.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, en bekant från tonårstiden.
37. Vill du ha barn? Ja, vi vill ha ett eller två syskon till Dario. Så får vi se om det blir så också.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, det har jag varit förskonad från.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, jag älskar havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder till Dario och scrapprylar.
42. Äger du dyrbara smycken? Jag har en guldmedaljong och ett guldhalsband jag fick av svärföräldrarna när Dario föddes, de är dyrbara för mig.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Förlossningsprogram.
44. Kan du rulla med tungan? Nej.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min sambos bror.
46. Sover du med gosedjur? Nej, det var längesen.
47. Vad har du för ringsignal? Den som var förinställd från mobiltillverkaren.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett födelsedagskort jag gjort till Shahin.
50. Flirtar du mycket? Bara med min sambo.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Mammapraktika, massa intressant om graviditet och förlossning. Har skrivit egen veckodagbok under graviditeten med Dario i den också.
54. Läser du någon dagstidning? Nope.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, bara scraptidningar och Vi föräldrar.
56. Dansar du i bilen? Nej, hur skulle det gå till?
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? MIX Megapol, vi lyssnar bara i bilen.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Shoppinglistan.
59. När var du i kyrkan senast? 21 juni var vi på bröllop.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Minns ingen särskild (förutom hon jag avskydde), så nån favorit kan jag knappast ha haft.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Ingen aning, men jag tror vi var ute en vecka som längst under mina år i scouterna.

Inga kommentarer: