söndag 11 maj 2008

Allra sista bidragen...

Idag är det den 11 maj, och vid midnatt går tiden för utmaningarna till bloggpartyt och cybercropen ut. Så då får detta bli mina sista alster för denna gången. Tack alla tjejer som deltagit för en underbar och kul "scräpig" vecka...
Första layouten är en scraplift av en layout gjord av Lilo, jag har valt att lifta själva upplägget på hennes layout. Fotot på min älskling tog jag när han skulle iväg på anställningsintervju i höstas och var så snygg i kostym, skjorta och slips. Ursäkta det dåliga fotot på layouten, men nu var ljuset definitivt slut för dagen.
Andra layouten är gjord efter en bingoutmaning. Man fick välja en rad på en bingobricka och det som stod på den raden skulle finnas med på layouten. Mitt val föll på raden brads (de finns på fotografierna), minst två foton (jag fick med just två stycken), rub-ons (de vita små bokstäverna på de svarta i chipboard) och något stämplat (100 % LYCKA i övre vänstra hörnet av layouten). Fotona är från vår resa i USA i höstas, de obligatoriska fotona vid välkommen-skylten i Las Vegas, och chipboardformerna tagna ur en kortlek som jag aldrig trodde jag skulle få användning för blev faktiskt till och med de allra första att användas ur den förpackningen. För vad passar bättre till en spelhåla som Las Vegas?
Den allra sista layouten är gjord efter en utmaning att scrappa en layout med en fågel, och jag har satt dit en liten chipboard-fågel mitt i havet av blommor. Fotona är de familjebilder som togs då vi firade Nouroz, det persiska nyåret, och jag ville att layouten skulle förmedla vår eftersom Nouroz handlar om att fira in våren och allt nytt och fräscht. Stort tack till Lilo, som fixade utmaningen med fågeln!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har många fina layouter i din blogg!!!

Lilo sa...

Sååå mycket fint Tezzan!!! =) Fågeln bland blommorna är så söt! I veckan blir det lottdragning... Men nu måste jag sova. Laban står här och piper att jag ska gå till sängen, han är värre än värsta mamman. ;)

Anonym sa...

Härliga layouter!
Kramen

Sofias blogg sa...

tack för din gulliga kommentarer i min blogg...*glad* gillar verkligen det du gör, du e så duktig. av de här tre var den svart-vita min favvo, var mycket "färg" i den ändå om du fattar vad jag menar..?*svamlar*

Susanne sa...

Vilka fina Lo'er! Gillar verkligen renheten i den svart/vita lo'en.
Sedan är det ju så härligt med familjebilder.

Anonym sa...

Åh vad mycket fint du har gjort!
Underbara layouter! :)

Kram
Mette