måndag 5 maj 2008

Lite kort...

Det var riktigt längesedan sist, men tack vare bloggparty och cybercrop har jag äntligen fått tummen ur och gjort ett par kort.
Första kortet är ett mors dag-kort, som är gjord efter ElsaMajas, http://elsamajarun.blogg.se/, utmaning att göra ett kort/layout med något som flyger. Jag valde att göra en liten fjäril med hjälp av pärlor och ståltråd.
Andra kortet är efter en utmaning på forumets cybercrop. Utmaningen var att klottra, eller doodla som det så fint heter, som enda mönster och inte använda sig av mönsterpapper. Jag valde att rita en fjäril på på mitt kort. Den är färglagd med vattenfärg och blev därför lite bucklig, så på fotot ser det ut som om grattis är snett men det är det inte i verkligheten.

16 kommentarer:

snöstjärna sa...

Tack så mycket, ingen renodlad scrappblogg dock. Men ja, liiiite hinner jag ju skapa. Tack. Hoppas mottagarna gillar det med!

Oh avis på dig som snart har en liiiiiten bebis å snooosa på. Längtar redan efter en till ;)

Joanna sa...

Jättefina kort!

Theresa/Tette sa...

Helt enkelt super fina kort!!!

Anonym sa...

Fina kort! Och vilken härlig fjäril! :)

Anonym sa...

Wow vad mycket snyggt du har hunnit med i helgen. Blir riktigt scrapsugen jag med.
Kram

Kamilla sa...

Vilka fina kort du har gjort!!
Jättesnygg pärlfjäril &så =)
Vad härligt med bebbe på G önskar mig en sladdis,men har så tjurig make =(

Cattis sa...

vilka fina kort och jag gillar pärlfjärilen!!


http://kathis.blogg.se/

Joy for Health sa...

Gillar verkligen hur du gjort fjärilen på det översta korten!

Karin sa...

åh! Här inne fanns ju maaaassa fint!!! =)
Vilka härliga Lo´s o kort! =)
Tack snälla, för de fina kommentarena i min blogg...
O grattis till magen! spännande! =)
Mvh Karin.

Anonym sa...

Vilket underbart fint morsdagskort!
www.asamia.blogg.se

Lisbet sa...

Här har det scrappats sedan jag var här sist. Jättefina kort...

Anonym sa...

vilka härliga kort du gjort!!! Svåra utmaningar om jag får säga det själv, men som du fixat galant! =)
Stooor kram Petra

Anonym sa...

Vilken härlig blogg du har! Du gör så fina saker!! Muffinsen du såg i min blogg har jag lånat av Jenny (e.j.m, flisans mamma). Det finns en länk i mitt inlägg till hennes inlägg med muffinsen. Kika där =)
Ha en bra dag!

Ewonne sa...

Jättefina kort!! Gillar ditt pärl-flygfä, otroligt fint gjort!
//Ewonne

Anonym sa...

Vilken kul ide, med flygfä´t av pärlor, sååå fint kort.
Kul att du ville haka på min utmaning.

Kram

Eva sa...

Härliga kort!