måndag 5 maj 2008

Cybercrop...

Jämsides med bloggpartyt pågår en cybercrop inne på Allt om scrap's forum, http://alltomscrap.forum24.se/, med massor av härliga utmaningar... Inspirationen flödar med lite hjälp av detta och jag har faktiskt fått gjort ett par layouter. Denna första är en layout efter inspiration av en bild. Jag har inspirerats av den turkos bakgrunden och stjärnan på bilden, och fick scrappat detta foto av mig i vecka 27. Titeln "tankar" kommer av att jag ser så tankfull eller drömmande ut på bilden. Den vackra dikten har jag funnit ute på internet, men jag har skrivit om den lite grann för att den ska passa bättre in på oss. Den andra layouten är gjord till en utmaning om att scrappa i svart-vitt. Jag valde att göra den helt i svart-vitt, både foto och layout. Ultraljudsbilden som vi fick var av väldigt dålig kvalité, så jag har scannat den och lämnat in för framkallning. Men oj, vad liten Mini är. Vid senaste besöket hos barnmorskan i vecka 34 gjordes ett nytt ultraljud för att kontrollera fostrets läge och bara huvudet fyllde upp hela skärmen. Tänk så fort de växer! Den tredje layouten är efter en utmaning med måsten och förbud. Det var helt förbjudet att använda sig av chipboard7grungeboard, mönstrade papper och chalkade kanter på sin layout, däremot var det ett måste att ha med minst 4 stycken av spets/band, brads, blingbling, färg, rivna kanter och blommor. Jag fick faktiskt med allt på min layout. Det är spets runt kanten på fotot, blommorna är fästa med blingade brads, det blå bakgrundspappret är ur Bazzills blingserie, det svarta pappret har rivna kanter och jag har målat med akrylfärg bakom fotot. Sockarna som ligger på min växande mage har min älskade gamla Farmor gjort. Alla släktens barn har fått sådana sockar som små bebisar, jag hade dem själv när jag var liten. Tyvärr fick inte farmor uppleva dagen då vi fick plocka fram sockarna åt hennes lilla barnbarnsbarnbarn, men det är ett underbart minne att vi fick små sockar till våra framtida barn av henne innan hon gick bort...

Den fjärde layouten är gjord efter en utmaning att använda grönt som framträdande färg samt minst en textruta och att ha en titel som är en stor och viktig del av layouten. Fotot är taget under en av våra många utflykter till vårt älskade Särö. Det var här vi fann kärleken, och givetvis måste det ultimata beviset för vår kärlek, liten Mini, förevigas där vid havet. Tack till alla som bidragit med så roliga och inspirerande utmaningar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin mage du har, och en jättefin LO, jag är lite nyfiken på vad som står bara, det är så smått....
Jag har haft två gosetillfällen med våra kompisaers lilla bäbis, jag är så glad över att få vara med så mycket som jag får där, så jag får njuta av den här första spädistiden, som är så speciell, när han ligger som en liten groda upp mot axeln på mej.
Det är ju inte långt kvar för dej heller nu, det ska bli spännande att se vad som döljer sej i kulan, förmodligen en liten mörkhårig brunögd lite skönhet, skulle jag tro.

Kram

Tezzan sa...

Dikten går så här:
Jag är rädd för att misslyckas,
uppgiften är ju så stor.
Men jag lovar dig att göra allt i min makt
för att bli världens bästa mor.
Vi längtar så mycket efter dig
och håller dig redan så kär.
Det låter kanske konstigt
med tanke på hur liten du är.
Vi kallar dig redan
för mammas och pappas lilla skatt.
Och om sanningen ska fram
så drömmer vi om dig nästan varje natt.
Du är så nära, men ändå så långt borta
och vi tänker på dig varje dag.
Men snart får vi träffa dig,
ja, om bara ett litet tag.
Jag kan inte med ord beskriva
hur mycket vi längtar efter dig.
Tänk första gången du är i min famn,
ett sådant stort ögonblick för mig.
Jag är rädd för att misslyckas,
uppgiften är ju så stor.
Men jag lovar dig att göra allt i min makt
för att bli världens bästa mor.

Anonym sa...

Otroligt mkt finnt du har att visa upp i bloggen! Trevligt!

Och Farmor-lo:n är väldigt rörande!!!

Kamilla sa...

WOW vilka alster du har!!
Vilken tur mini har som får sig en scrappande mamma ;)
Gillade den med sockar,den med magen,den med....NÄ jag tycker ALLA är såå snygga jag kan inte välja!

Sollan sa...

Hej Tezzan! Tack för dina kommetarer inne hos mig. =D Vad fina Lo´s du gjort, gillar dem skarpt. Läckert med pärlor som text!
Kramen

Susanne sa...

Alltså du har varit helt otroligt kreativ under den här cropen. Älskar alla dina bidrag. Speciellt sockorna;-)