söndag 11 maj 2008

Scrappat gamla foton...

Tack vare bloggpartyt och cybercropen har jag äntligen fått tummen ur och scrappat ett par utav mina gamla foton till mitt barndomsalbum. Alla layouter är i storlek 8*8.
Första layouten har jag skapat efter en skiss av Maria, http://mariaammar.blogg.se/. På fotot är jag ungefär 1½ år gammal och leker med en liten hund. Jag har gjort en del ändringar från skissen (t.ex. har jag en cirkel mindre och lagt till en titel), men inspirationen kom i alla fall därfirån. Tack för en kul skiss, Maria!
Andra layouten har jag skapat efter en skiss av Babbalalla, http://babbalalla.blogg.se/. Jag har spegelvänt skissen, använt ett rektangulärt foto istället för ett ovalt och fört samman pappersremsorna till en enhet. På fotot är jag ungefär fyra år gammal och redo för julavslutning på barndansen. Tack för din fina skiss, Babbalalla!
Tredje layouten är efter en utmaning om att använda dold journaling. Layouten handlar om min saknad efter min älskade pappa. Jag har skrivit min journaling på baksidan av tagen som är instucken vid sidan av fotot. I juni är det tio år sedan han gick bort, och saknaden känns inte mindre. Snarare tvärtom när jag nu själv snart ska bli mamma!

6 kommentarer:

Kamilla sa...

Vilka fina LO:s du har hunnit göra =)
jag gillade alla 3 jättemycket!!

Anonym sa...

Underbara layouter!!
Gillar den med din pappa speciellt mycket. Förstår att du saknar honom.
Stor Kram

Anonym sa...

Superfina LO:s och vad mycket fint du hunnit att göra under veckan!!!
Jätte skoj att du tog dig an min skiss. *glad*

Hade tänkt utgå efter din skiss, men tyvärr hans det ej med. :0(
Har sparat den, så jag kommer definitivt försöka mig på den senare! ;0)

Kramiz

Susanne sa...

Wow, vad mycket fint du producerar. Pappa-lo'en berörde mig lite extra. Den är så ljus och fin.

Kul att hitta en till som scrappar 8x8, vi är inte så många.

Anonym sa...

Vilka kanonfina layouter du gör! Den om din pappa känns alldeles särskilt fin, jag förstår att det är mycket känsla i den.

cloud sa...

Underbara LO:s du har gjort. Pappa Lo e jättefin!